luni, 26 aprilie 2010

Ipocrizie

Aţi stat vreodată să meditaţi la acest lucru - la ipocrizie? Eu personal nu ... eu personal nu vreau să mă opresc să mă gândesc la acest lucru. Dacă cineva mă întreabă ce îmi displace cel mai mult, atunci fără să stau prea mult pe gânduri aş spune că ipocrizia. Sau mai mult ... ipocriţii!

Ipocrizia - să araţi ceva ce nu eşti! Mă surprind uneori arătând o altfel de persoană decât cea care sunt, şi mă simt dezgustată de îndată. De fiecare dată când am spus ceva sau am făcut ceva doar aşa, pentru a demonstra celorlalţi că sunt altfel decât ceea ce simt - am fost o ipocrită şi m-am dezis de persoana aceea!

Ipocrizia e masca sub care ne ascundem ori de câte ori vrem să alegem calea cea mai uşoară. Dar de cele mai multe ori calea uşoară nu ne duce unde am vrea. Ci ne duce într-un loc din care nu mai există cale de întoarcere. Cât ne putem preface? Doar nu o putem face la infinit... la un moment dat - poate când ne aşteptăm mai puţin sau poate când am vrea mai puţin - masca va aluneca. Nu putem minţi pe toţi oamenii, tot timpul - spunea cineva. Atunci de ce să nu alegem adevărul din prima? Adevărul ne face slobozi ... Prefer libertatea în schimbul a mii de lanţuri ce nu fac altceva decât să îmi robească sufletul, conştiinţa ... viaţa întreagă.

Cred că suntem făcuţi pentru libertate. Suntem făcuţi pentru adevăr... minciuna şi ipocrizia sunt doar alterări ale vieţii adevărate!De fapt adevăratele standarde după care ar trebui să funcţioneze lumea aceasta sunt adevărul şi dreptatea, dacă noi alegem să facem altfel în viaţa noastră e alegerea noastră în totalitate! Doar că va veni o vreme când vom trage linie şi vom zice şi noi, parafrazându-l pe Marin Sorescu, citeva momente cand era sa fim corecţi, citeva momente cand era sa fim adevăraţi, citeva momente cand era sa fim Fericiţi! Pentru că nu putem fi cu adevărat fericiţi decât liberi!

Ipocrizia ... o mască ce mai devreme sau mai târziu va cădea! Ce ascundem în spate va fi în văzul tuturor ... Sunt convinsă că ai putea să găseşti o altă modalitate prin care să ne araţi ceea ce eşti cu adevărat!

Un comentariu:

  1. Eu sunt de parere ca trebuie condamnata fapta si nu faptasu. Oricine are in el ipocrizie mai multa sau mai putina, dar sa nu uitam, oamenii se schimba :)

    RăspundețiȘtergere