joi, 24 februarie 2011

Poveşti ...

Am crescut crezând în basme.
Am crescut crezând în bine şi rău ... dar mai ales că în final, după multe probe, binele învinge. Prea puţine erau poveştile în care ieşea biruitor răul. Am crezut.

Am crezut de-asemenea că deşi apar obstacole în drum totdeauna eroul principal găseşte ajutor (asta datorită bunătăţii şi curajului său) şi reuşeşte să treacă peste orice. În final, eroul principal învaţă câte o lecţie din fiecare piedică, luptă şi găseşte iubirea adevărată....şi

TRĂIESC FERICIŢI PÂNĂ LA ADÂNCI BĂTRÂNEŢI!

Toate poveştile copilăriei au fost la fel. Micile diferenţe nu schimbau cu nimic cursul de bază al poveştii. Că era zmeu, sau balaur, sau lup flămând ... sau poate Ileana Cosânzeana, Găinăreasca, Scufiţa Roşie, Frumoasa din pădurea adormită ... în final povestea mea se termina la fel.

Crescând am învăţat că lumea reală e diferită de cea din poveştile mele! Eroul principal nu e nici pe departe atât de bine echipat, ajutorul nu vine totdeauna la fix, probele sunt (unele!) cu mult mai grele decât s-ar fi aşteptat... Făt-Frumos şi Ileana Cosânzeana nu există! Cât despre "fericiţi până la adânci bătrâneţi" e aproape o ironie când moartea seceră în stânga şi dreapta indiferent de vârstă!

De cele mai multe ori eşti pe cont propriu. De cele mai multe ori singurul ajutor ce-ţi vine nu e nicidecum din partea oamenilor. De cele mai multe ori cei de lângă tine sunt fie la fel de neputincioşi ca tine, fie ... sunt cei care aşteaptă să cazi pentru a trage un folos din căderea ta.

Când se întâmplă toate acestea nu ai cum să nu te opreşti din alergarea ta şi să nu te întrebi ce-i cu toate aceste poveşti care ne-au hrănit pe noi copii fiind? Poveştile care ne-au inoculat ideea fericirii până la adânci bătrâneţi... când nu suntem siguri nici măcar pe momentul imediat următor.

Aş vrea să termin într-o notă optimistă. Aş vrea atât de mult să spun că răul nu poate dăinui veşnic şi că odată şi-odată se va termina cu răul... Aş vrea să spun toate astea, dar ...

Dar de ce nu? ODATĂ ŞI-ODATĂ SE VA SFÂRŞI CU RĂUL, ÎN FINAL BINELE BIRUIE!

ÎNTOTDEAUNA!

2 comentarii:

  1. "V-am spus aceste lucruri ca să aveţi pace în Mine. În lume veţi avea necazuri; DAR îndrăzniţi, Eu am biruit lumea." Ioan16:33

    Un "dar" cat sa ajunga o viata de om, sa nu dam 'napoi, sa nu descurajam, sa nu deznadajduim, sa mergem mereu inainte, caci El a biruit lumea.

    RăspundețiȘtergere
  2. "Căutaţi fericirea în sufletele voastre! Nu o căutaţi în afara voastră. Să nu aşteptaţi fericirea să vină din altă parte decât dinlăuntrul vostru, din sufletul vostru, unde sălăşluieşte Hristos. Dacă veţi aştepta fericirea din afara voastră veţi trăi decepţii peste decepţii şi niciodată nu o veţi atinge." Valeriu Gafencu, Sfantul inchisorilor

    RăspundețiȘtergere